Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

10.10.10


Kehadiran tarikh 10.10.2010 yang dianggap unit sering dijadikan tarikh keramat untuk menyambut perkara yang baik. Pada tarikh keramat ini juga menyaksikan Angkasawan pertama negara iaitu Dr. Sheikh Muszaphar dan pelakon terkenal Aqasha mendirikan rumah tangga bersama pasangan masing-masing.

Namun, tragedi kemalangan telah menjadi berita yang hangat di dada2 akhbar. Nahas yang berlaku itu membabitkan dua buah bas, tiga buah kereta dan sebuah van di Kilometer 223, Lebuh Raya Utara Selatan berdekatan Plaza Tol Simpang Ampat dekat Rembau. Kemalangan pada pukul 6.50 petang itu berlaku apabila sebuah bas Ekspres Delima yang dipercayai dipandu laju dari arah selatan dan gagal dikawal lalu terbabas dan melanggar pembahagi lebuh raya sebelum melambung ke laluan bertentangan.
 
Bas ekspres itu yang dalam perjalanan dari Melaka ke Kuala Lumpur kemudian melanggar sebuah van dan kereta sebelum menghempap dua buah kereta lain. Ia kemudian bertembung dengan bas yang ketika itu membawa 36 peserta yang menghadiri Perhimpunan Raksasa ahli Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) di Bukit Jalil.

Turut terkorban dalam nahas itu ialah seorang sahabat sepenuntut di UPSI iaitu Allahyarham Norazmi Bin Abdul Karim. Mangsa merupakan pelajar Ijazah Sarjana Muda pendidikan Seni di UPSI. 

Tazkiah kepada seluruh keluarga 12 mangsa yang terkorban dalam nahas itu. Mudah-mudahan roh mereka ditempatkan bersama orang yang beriman.

Al Fatihah

1 comment:

  1. innalillah.... semoga kita dilindungi Allah drpd perkara2 dahsyat mcm ni. amin...

    ana ada ulas ttg isu ni. silakan baca, insya ALlah

    http://soutulmujahid.blogspot.com/2010/10/wajarkah-share-video-dan-gambar.html

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails