Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Bingkisan Mua'lij

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihi.

     Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam keatas penghulu segala nabi dan rasul, Sayyiduna Muhammad SAW dan juga kepada keluarga serta para sahabat.. Seinfiniti kesyukuran dipanjatkan kehadrat Allah swt dengan pelbagai nikmat yang dikurniakan kepada diri ini agar dapat terus bertaqqarub kpd_Nya,

     Setelah agak lama menyepi diri, ini mungkin cetusan minda terbaru dari saya.. Sebelum ini masa tidak berapa mengizinkan untuk saya menulis. Selepas ditauliahkan oleh Ust Abdul Majid menjadi salah seorang mualij AKRINE, beban yang dipikul semakin berat. Kehidupan seorang mahasiswa sebenarnya cukup mencabar sampai tidak mampu untuk menguruskan masa dengan baik. Tetapi, dengan izin Allah, saya akan terus bermujahadah untuk berdakwah menyampaikan syiar Islam. Cukuplah janji Allah dalam Surah Alam Nasyrah menjadi menguat diri ini terus bermujahadah menjadi seorang Mualij.

Semalan di Surau ar-Rashidin, telah berlangsung satu sesi Bengkel Rawatan Islam yang dianjurkan oleh JMK LPS KHAR. Bengkel dimulakan dengan ceramah daripada al fadhil Ust Muhamad Shahid, salah seorang perawat AKRINE sepenuh masa dan mempunyai sebuah klinik di Slim River. Banyak perkongsian bersama al fadhil Ust yang mengkhususkan tentang ilmu perubatan Islam dan cara2 untuk membenteng diri dari ganguan makhluk halus seperti jin. Seterusnya, saudara Azman, memberi sendikit tunjuk ajar bagaimana untuk menguji samaada diri kita terdapat ganguan makhluk halus atau pun tidak. Sebelum membuat sesi scanning, saya telah diserang. Belakang badan seolah-oleh rasa diketuk. Kemudian, saya menyuruh seorang sahabat membaca rukyah dibelakang saya. Alhamdulillah, sakit itu semakin berkurangkan. Mungkin itu jin yang menumpang. Setelah dibuat sesi scanning, beberapa orang menunjukkan reaksi positif terhadap ganguan. Kemudian Ana, Azman dan Khalid meneruskan sesi rawatan untuk 2 orang pesakit. Alhamdulillah dengan izin Allah, jin dalam badan pesakit dapat ditenangkan.

     Ilmu rawatan Islam ini sememang perlu ada pada setiap individu Islam. Tiada susah untuk belajar ilmu rawatan islam. Jin dan seangkatan dengannya memang suka menganggu manusia. Jadi, tidak salah kalu kita  belajar ilmu rawatan islam. Tidak semestinya kita belajar ilmu rawatan Islam kena jadi perawat sepenuh masa. Mulakan ilmu rawatan ini untuk diri, kemudian keluarga dan seterusnya baru orang lain. Sesungguhnya, tiada yang lebih hebat daripada Allah swt baik dibumi mahupun dilangit. Wallahualam

IKLAN...
Kepada Pelajar UPSI yang berminat dengan Ilmu Rawatan Islam, anda boleh menempah buku "Berdialog Dengan Jin". Didalamnya disertakan Pengalaman merawat, Ayat2 rukyah dan Panduan Merawat, Membenteng diri dari gangguan jin&sihir.


P/s : Harga RM 30..
Tempahan terbuka untuk Pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris Sahaja..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails