Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Zionis, Mavi Marmava & Piala Dunia

Serangan brutal Israel ke rombongan kapal "Freedom Flotilla" akhir Mei lalu telah menbangkitkan kemarahan umat Islam daripada seluruh dunia.. Banyak negara melakukan demostrasi mengutuk serangan Komando Israel keatas kapal bantuan kemanusiaan Mavi Marmava yang mengakibatkan 9 sukarelawan ditembak mati.. Namun, ia tidak mematahkan semangat sukarelawan antarabangsa untuk terus menghulurkan bantuan kepada masyarakat Gaza.

Ketua Free Palestine Movement, Yasser Qashlaq mengumumkan rancangan keberangkatan "Freedom Flotilla 2", Khamis (10/6). Rombongan kedua akan melibatkan sekitar 50 kapal, salah satu kapal, kata Qashlaq, diuruskan oleh organisasi Journalist Without Borders yang akan berangkat dalam waktu seminggu ini dari pelabuhan Lebanon menuju Jalur Gaza. Dalam kapal itu, turut serta sejumlah wartawan, aktivis perdamaian antarabangsa dan anggota Free Palestine Movement.

Pada tanggal 11 Jun 2010, semua mata kini sudah terarah ke Afrika Selatan dimana Kejohanan Piala Dunia 2010 sedang berlangsung. Gema sorakan GOAL!!! telah menjadi satu dan menggantikan AllahuAkbar. Kini pasukan mana yang akan menang Piala Dunia menjadi tajuk utama bualan bukan lagi Mavi Marmara. Jualan Coke, Nike, Adidas semakin meningkat kerana ia adalah penaja utama. Mana Kesedaran kita?!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails