Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Awas! Masjidil Aqsa dalam Bahaya


TerKini, Masjidil Aqsa yang merupakan masjid suci ketiga umat Islam semakin dahsyat dirosakkan oleh Tentera Zionis laknatullah. Awas! Masjidil Aqsa dalam bahaya!  kerajaan Israel pimpinan Netanhanyu mengeluarkan arahan untuk menyerang dan meruntuhkan AL-Aqsa. Kesungguhan demontrasi tadi membuktikan keseriusan arahan tersebut, walaupun masih tiada berita rasmi lagi. Penjajah Israel telah menutup pintu-pintu Masjidil Aqsa kecuali beberapa pintu dan telah menutup 2 buah sekolah. Sekolah pertama ialah Madrasah Al-Aqsa At-Thanawiah (sekolah menengah) untuk pelajar perempuan yg yg terletak di dalam masjid, berdekatan dengan Bab As-Silsila. Pelajar-pelajar perempuan telah dihalau keluar. Sekolah yg kedua pula ialah Madrasah At-Thanawiah As-Syar'iyah yg juga terletak di dalam masjid, berdekatan Bab Al-Asbat dan Bab Al-Hittah.
 
Pemerintah Israel dan kumpulan-kumpulan ekstrimis Yahudi telah mengisytiharkan bahawa mereka sedang bersiap untuk membuka Kuil Al-Kharab, kuil terbesar Yahudi di bandar itu yg terletak tidak lebih dari 10 meter dari Masjidil Aqsa, dalam 2 hari sahaja lagi. Syeikh Ikrimah Sobri, Ketua Majlis Tertinggi menegaskan bahawa penjajah Israel berusaha untuk melemahkan kewujudan Islam di Masjidil Aqsa melalui cara menutup sudut-sudut Islam di situ (seperti sekolah) dan menghalang orang Islam yg berusia kurang dari 50 tahun untuk memasuki masjid.

Sekarang hak umat Islam sedunia sedang diperkotak katikkan.. Kiblat pertama umat Islam sedang dicerobohi.. Kemana perginya golongan yang petah berkata-kata yang pandai mengeluarkan hujah2 yang boleh mengeluarkan pelbagai fatwa? Kenapa tiada yang berani menentang apa Yahudi tengah lakukan sekarang.. Takkan kita semua nk tgk sahaja Masjidil Aqsa, tempat Nabi Muhammad saw diangkat ke langit dihancurkan macam tu.. Pelik betul umat Islam zaman sekarang.. Benda yang remeh dan masalahnya hanya melibatkan perselisihan khilaf ulama' , ramai yang pandai berhujah mengeluarkan pendapat masing2. Malah ada yang salah menyalah antara satu sama lain.. Yang lagi teruk, ada sanggup yang mengkafirkan ulama'. Nauzubillah min zalik

Wahai pemuda agama.. Bangkitlah bersatulah semula.. Kenapa kita perlu berpecah dan saling berbalah tentang perkara yang tidak boleh meningkatkan keimanan kita.. Saya tertarik dengan kata2 Tan Sri Dato' Dr Mufti Perak "Politik sebenarnya tidak memberi apa2 makna, ia hanya membawa kepada perpecahan umat, Mengapa kita tidak boleh bersatu dengan mewujudkan satu gagasan politik yang jitu". Tidak dinafikan bahawa Zaman Rasulullah saw mmg sudah wujud sistem politik Islam.. Tetapi, sebenarnya kita gagal mengamalkan politik yang diajar oleh Rasulullah.. Sesetengah dari kita terlalu fanatik kepada perjuangan.. X salah nk perjuangkan Islam, tp mengapa kita perlu tanam sikap yang fanatik tu..
Wallahualam

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails